Sämsta vädret

Doftljus från Åhlens: Äpple & passion, Lime & basilika

Hejsan. idag har det inte hänt mycket! regnet öser och jag har bara varigt med mina små vänner en liten stund. Men,men det är väll så här sommarloven ser ut, till slut har man inget att göra. Speciellt inte nu när vädret är sääämst. Ska snart ut och springa lite, kanske hörs sen :)

Make Up Store

Bild: 1,2- Dual foundation 3,4- Blush sand (solpuder) 5,6- Blush passion 7,8- eyepencil vanilla matt 9- Lippgloss rio

Hej. Kom på att jag glömde att berätta att fredagen innan jag åkte till Turkiet var jag på Make up store för en sminkkurs där jag lärde mig om sminkning och vad som passade just mig. På köpet fick man även välja valfria produkter. Här är lite av det jag fick med mig hem. Är nöjd med allt och jag rekommenderar verkligen de.

God morgon!

Bli härligt inspirerad

Några program som är ett måste under sommaren är "Leila bakar" programmen, "Tinas sommarkök" och så klart "Sommar med Ernst" Älskar att sitta och titta på dessa somriga och inspirerande program för att sedan kunna bli så där sugen på att också baka några tårtor och cupcakes, samtidigt som man går runt barfota och lägger lite granris på utetrappan. Eller kanske bara gå ut och snickra ihop en liten utemöbel av trä du dagen därpå varigt ute och huggit ner alldeles själv!...

Före & Efter

Denna blus/tröja köpte jag på loppis för kanske ca 30 kr, ett riktigt fynd. Sedan klippte jag bara av ärmarna på den och det blev ett linne. Enkelt och smart att göra om gamla kläder till nya! :)

Göra om..

Nu till hösten har jag bestämt mig för att göra om mitt rum helt. Ska skaffa ny sänd, byrå, måla om och göra super fint. Är trött på mitt rum som det ser ut nu så det ska bli så kul med förändring. Älskar att kolla på tapeter och leta inredning.

Onsdag,Torsdag,Fredag

Halloj, här kommer lite bilder från i onsdags. Har verkligen njutit av dessa fina och soliga sommardagar som äntligen har varigt. I onsdags var jag och min familj ute med båten för att bada och grilla korv. Och i torsdags var vi ju som sagt en hel dag vid havet. Och igår, fredag, var jag hos min farmor och farfar för att spela sommarspel, umgås, träffa små kusiner och äta gott. Har haft 3 fin, fina dagar & jag hoppas ni också har haft det bra och njutit av solen. Ha en fortsatt bra lördag så hörs vi kanske senare! :)

Cath kidston

Sakerna kan du hitta på: http://www.countrystyle.se/cathkidston/

Havsdag

Halloj, kom precis hem från havet där jag varigt hela dagen med min familj och några vänner till oss. Riktigt skönt och härligt. Min dag har helt enkelt bara varit bra & det hoppas jag eran också har varit. Ha det gott :)

Summer style

Happy Days

- Canon eos 550d- 18-55mm -

Sommar i sverge, igen....

Lite bilder som jag tagit från det senaste dagarna och även igår när vi "campade" haha. Vi hade tur med vädret både igår och idag vilket var bra när vi skulle sova i tält. Är skönt att solen äntligen hittat tillbaka till Sverige! :)

Tältning, grillning, och mys i naturen...

Hejsan, ville bara säga att igår var jag på Liseberg hela dagen med Emmy och två till därför kunde jag inte blogga igår. Och idag har jag vart med Johanna, som äntligen kommit hem, och Emmy. Vi har även bestämt oss för att slå upp ett litet tält för att sedan kunna sova där. Så nu vankas grillning, film, och översovning i tältet. En riktigt kul kväll kommer det bli och det hoppas jag ni får också! :) Ha det gott så hörs vi.

Blåbärsplockning

Här kommer lite bilder från nån dag i förra veckan då jag tvingade ut min bror till skogen för att plocka lite blåbär, så kul är det (i alla fall en stund) att plocka så mycket man orkar och hittar! ;)

Turkiet #Shopping

Här är lite av det jag köpte i Turkiet. Är väldigt nöjd och det fanns mycket, mycket fint där. Köpte även en keps ett par skor och två gosiga tjocktröjor.

Fredag

Städning har blivit min sysselsättning idag. Kanske inte riktigt på eget behag men eftersom vi ska få gäster här om en timme så va det de jag var tvungen till. Men nu är jag i alla fall klar och har precis gjort mig i ordning.
Ha en fin fredag så hörs vi! :)

Turkiet #8

Här kommer slutligen det sista bilderna från Turkiet resan, har fler men alla får jag inte lägga upp här eftersom det är många foton där min familj är med. Men, men bilderna förklarar ju sig själva. :)

Hallon Macarons

Idag bakade jag och Emmy hela dagen, vi gjorde nämligen hallon macarons. Och här har ni resultatet. själva blev vi inte så nöjda men jag kan säga att för att lyckas med dessa små "konstverk" krävs en riktig kvarn som du kan mala ner mandeln i ( vi använde stavmixer) och så ska man helst använda sig av en värmetålig silikonmatta istället för bakplåts papper! Detta tänker jag inte göra om utan de sakerna i alla fall, hehe, men goda blev dom även fast de inte ser så ut.
Receptet hittar du på recept.nu ( man ser inte riktigt vad jag har skrivit)

Gårdagen i bilder

Turkiet #7

En annan dagsutflykt vi gjorde var att åka med en stor "pirat" båt längst kusten till en liten delfin ö där man tydligen kunde få se delfiner, vilket vi givetvis inte gjorde. Men det var en riktigt härlig tur med god mat och mycket sol. Det var även super kul att bada från själva båten, att kunna hoppa från den ner i havet var himlans kul och häftigt!

Turkiet #6

På torsdagen sista veckan hade vi tröttnat lite på att bara ligga vid stranden/polen och steka. Vi åkte istället på en väldigt cool jeep safari en hel dag. Tidigt på morgonen kom dom och hämtade oss i en ganska stor jeep. Sedan när vi hämtat upp alla andra och vi nu var en hel jeep karavan drog det iväg upp mor bergen. Vi åkte flera timmar förbi en massa små samhällen innan vi slutligen var framme vid Green lake som är en stor grön vacker sjö som ligger mitt i bergen. Där längst sjön fick vi en liten lunch paus, där vi fick äta konstiga nybakta pannkakor ur en liten ute spis och tittade på den vackra utsikten. Där efter begav vi oss iväg igen tills vi kom till en liten, liten moské som vi fick gå in i. Där kunde man även rida på åsnor ( men det kände man inte riktigt för när man såg dom stackars åsnorna som man skulle ha brutit ryggen på om man satt upp på den lilla åsnan) Vi nöjde oss med att titta på när det små barnen red istället. Det blev sedan dags för middag och bad i sjön ( green lake) Och det badet var nog det skönast doppet på länge kändes det som då. Det var så kalt i vattnet att man knappt kunde känna sina fötter. Men med en väldigt svettig kropp efter en väldigt varm och lång jeep tur var det underbart att bada där kan jag säga. hehe :) På hemvägen fick vi se fler små städer ett vattenfall och ett litet gulligt zoo stannade vi även till vid.

En riktigt kul och händelserik dag som ingen i min familj någonsin kommer glömma! :)

Turkiet #5

På lördagen bestämde vi oss för att gå ända upp till moskén på marknaden som är varje lördag precis bredvid. Det var en väldigt stor marknad med försäljare som blev ganska pist om man inte ville köpa något hos just dom. Det var väll lite jobbigt och eftersom vi gått ända upp dit på morgonen i de 40 grader så var vi också rätt trötta och griniga vilket gjorde att man inte riktigt va så sugen på att ställa sig och börja pruta. Men det var riktigt kul ändå!

Turkiet #4

Dessa bilder är tagna när vi en dag bestämde oss för att gå in till Side för att hinna se lite mer av de antika och historiska delarna innan solen gick ner. Det gamla ruinerna och Atenas tempel är det ni ser på några av bilderna.

Löpning & god frukost

En löp runda startade jag upp dagen med, kändes skönt att få vara ute och röra på sig lite. Sen åt jag Svensk frukost med riktigt pålägg ( är det ända jag saknat) plockade även några hallon på vägen som jag sedan glatt mumsade i mig.

Nu ska jag iväg och hyra en massa filmer som jag sedan kan mysa med eftersom det typ är det man har lust med i piss vädret. Sen drar jag till Emmy och det blir nog så att jag sover där också. Ha det bra så hörs vi, mer Turkiet bilder kommer :)

Tack

Idag träffade jag min käre vän Emmy, vilket var ett tag sen nu. Vi hade ju en hel del att prata om. Och hon som vart i Spanien hade med sig en jätte fin liten present till mig. Så fina, tack tack emmy. :)

Har haft en bra dag men jag går runt och fryser hela tiden, vilken kyla det är. Hoppas ni haft det lika bra så hörs vi imon.

Turkiet #3

Något jag också redan börjat sakna är att äta på fina restauranger varje kväll. Det är ju sååå trevligt att sitta och kunna titta i en meny och bestämma precis vad man vill äta, "Hmmm.. vad är jag sugen på idag, kanske.." :D Här är några bilder från vår första kväll i själva Side centrum. Den dagen mötte vi även upp några kompisar som redan varigt där i några dagar och som tyvärr skulle åka hem dagen därpå, Den kvällen är ett finfint minne. ;)

Turkiet #2

Av dessa två veckor tillbringade jag och min familj ganska många dagar vid havet och på denna fantastiska strand. Kan säga att jag redan längtar tillbaka så jag dör. Vattnet var 25-28 grader varmt och vissa dagar var vågorna höga som hus. Så himlans härligt att äntligen kunna bada utan att frysa tårna av sig! :)

Turkiet #1

När vi efter tre timmar och 30 min landade i den gigantiska staden Antalya var kl runt 10 tiden och då va det bara att hitta rätt buss som skulle ta oss några ytterligare mil längst kusten till staden Side. Där var vi sedan två timmar efter och fick hjälp upp med väskorna till vårt hotellrum som låg högst upp. När vi klev in i rummet/lägenheten blev vi jätte chockade. Det var sååå stort och jätte fint. Det finaste hotellrum jag bott i. Med kök och vardagsrum där nere och en jätte stor balkong, och på övervåningen 2 stora sovrum. Men eftersom vi kom på kvällen fick vi inte se mycket av själva Turkiet. Kl var runt 12 och vi gick och la oss.

Dagen därpå vaknade man av att solen lyste in genom fönstret. Jag och min bror sprang genast ner till balkongen och möttes av en fantastisk utsikt. Alla vackra husen med bergen i bakgrunden och havet på ena sidan och en enorm moské syntes nu, Helt fantastiskt va det att se allt :) Vi kollade också runt på det två olika poolområderna och sen var det dags för frukost buffen. Och som ni ser på bilden med frukost så är det ungefär det jag har ätit till frukost i två veckor. Och eftersom vi inte fick äta av kött pålägget ( vi ville inte riskera att bli magsjuka) så blev det till att äta sylt och chockad på mackan.

Här är mest bilder på och runt hotellet & som ni ser så gick det lite lösa djur runt omkring på hotell gården. En hare skuttade runt och åt lite blommor, hönor sprang runt och värpte ägg och små söta katter kom och la sig under solstolarna. haha :)

Turkiet 2012

Haloj, är nu hemma igen vilket känns så där. Kom hem kl 3 igår natt så jag är ganska trött idag. Men nu sitter jag här och hatar Sverige som bara den, från 40 grader och strålande solsken till 15 grader och regn. Lipade hela vägen hem från Turkiet igår. Kanske för att jag var rätt så trött men också för att min resa i Turkiet var helt fantastisk och jag kommer aldrig, aldrig, aldrig glömma den!

Här är några av det första bilderna jag tog under min resa. Kommer upp mer sen men jag kommer att lägga upp alla bilder i olika delar. Men här är i alla fall det första bilderna som är tagna när vi flyger och väntar på att slutligen landa i Antalya.

Virkat linne

Matcha det suuper snygga virkade linnet!

Emmy- Fotografering

-Canon eos 550d- foto: jag- modell: Emmy-

Holiday Time

Här kommer tre riktigt sommriga/semestriga collage som jag gjort.
summer in my heart  :D

Inrednings Fint

...N E V E R...L O S E...H O P E...

Klicka på bilderna för att komma till min weheartit

Sommarvisa

In The Garden

Canon eos 550d 18-55mm

Nu är jag äntligen framme

Antagligen om inget gått snett så har jag kommit fram nu, och antagligen om jag inte blivit magsjuk än så är jag såååååå glad och lycklig att vara här!

Ha det fint så hörs vi :)
(jag ursäktar bilden i brist på annat. ser inte riktigt klok ut men, men ...)